-->

مواضيع المسابقات المهنية لرتبة مفتش التعليم المتوسط 2016 جميع التخصصات



مواضيع المسابقات المهنية لرتبة مفتش التعليم المتوسط 2016

يهمكـــــم أيظا :

مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مساعد رئيس للمصالح الاقتصادية 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مساعد مديرالمدرسة الابتدائية 2017  
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مستشارالتربية 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مستشاررئيس للتربية 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مستشاررئيس للتوجيه والارشاد المدرسي والمهني 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مشرف التربية 2017 
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مشرف رئيسي للتربية 2017 
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة معاون تقني للمخابر 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مفتش التعليم الابتدائي 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مفتش التوجيه والارشاد المدرسي والمهني 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مفتش التعليم المتوسط 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة ملحق رئيس بالمخبر2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مقتصد رئيسي 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة مقتصد 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة نائب مقتصد 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة نائب مقتصد مسير 2017
مواضيع وحلول الامتحان المهني للالتحاق برتبة ناظر ثانوية 2017



اختبار في مادة: الاختصاص (اللغة العربية)

يقول نزّار قبّاني:
1/ "ننصحكم(أن تقرؤوا)
ما جاء في الزّبور 
ننصحكم أن تحملوا توراتكم 
وتتبعوا نبيّكم للطّور" 
فمالكم خبز هنا.... ولا لكم حضور 
من باب كلّ جامع 
من خلف كلّ منبر 
سيخرج الحجّاج ذات ليلة......
ويخرج المنصور.
2 /انتظروا دائما 
في كلّ ما(لا ينتظر)
فنحن في كلّ المطارات 
وفي كلّ بطاقات السّفر
نطلع في روما.... وفي زوريخ... 
ومن تحت الحجر 
رجالنا يأتون دون موعد 
في غضب الرّعد وزخّات المطر 
(يأتون)في عباءة الرّسول 
أو في سيف عمر.
3/ لقد سرقتم وطنا
 فصفّق العالم للمغامرة
 صادرتم الألوف من بيوتنا
 فصفّق العالم للسّماسرة
سرقتم المسيح من منزله في النّاصرة
 فصفّق العالم للمغامرة.
 4/ سوف يموت الأعور الدّجّال
 ونحن باقون هنا
 حدائق وعطر برتقال
 باقون في معاصر الزّيت وفي الأنوال
 في المدّ والجزر
 في الشّروق.... والزّوال
 باقون في مراكب الصّيد
 وفي الأصداف..... والرّمال
 وفي قصائد النّضال.
-*من الأعمال الكاملة لنزار قباني-*

الأسئلة.
أوّلا: البناء الفكريّ.................... 08 علامات.
1/ نبرة التّوعّد والتّحدّيّ بارزة في النّصّ. من يتحدّى الشّاعر وبم يتوعّدهم؟ ما العبارات الدا لّة على ذلك؟
2/ للفلسطينيين أساليبهم في مقارعة الصّهاينة من أجل استرجاع الأرض والوطن. هات ما يدلّ على ذلك من النّصّ ، مع التّوضيح.
3/ في النّصّ ما يشير إلى بعض المسلّمات العقائديّة. حدّدها مبيّنا موقفك منها.
4/ ماذا تفهم من قول الشّاعر: (فصفّق العالم للمغامرة... فصفّق العالم للسماسرة)؟ ادعم ما تذهب إليه بشواهد تاريخيّة.
5/ عادة ما تثير الأشعار الثّوريّة في النّفوس عواطف مختلفة. هل كشف النّصّ بعضها؟ وكيف تبدو؟
6/ أوجز مضمون النّصّ فيما لا يزيد عن الخمسة أسطر.
ثانيّا: البناء الّلغويّ............... 08 علامات.
1/ في النّصّ ضميران بارزان. ما هما؟ ولم كان تركيز الشاعر عليهما شديدا؟
2/ دأب نزار ككل الشعراء المجدّدين العزوف عن التّصوير التّقليديّ . ما الدّافع إلى ذلك؟ ما البدائل التي لجأ إليها الشّاعر؟ وممّ استمدها؟ دعم إجابتك بشواهد.
3/ ما النّمط التّعبيريّ الغالب في القصيدة، اذكر بعض مؤشّراته.
4/ بيّن المحلّ الإعرابيّ للجمل الواقعة بين قوسين في النّصّ.
5/ ما نوع الصّورة البيانيّة في قول الشّاعر: (غضب الرّعد) وما سرّ بلاغتها؟
6/ في حديثه عن الأوزان والبحور الشّعريّة يقول نزّار قباّنيّ : (لا شكل نهائيّا للفن... نحن نحاول أن نعطي الصّلصال القديم وجودا جديدا).
عد إلى النّصّ لتشرح القول مبيّنا جديد نزار قبّانيّ في موسيقى الشّعر.
 -ثالثا: التّقويم النّقدي: ........... 04 / علامات.
تختلف القصيدة في الشّعر الحديث عن مثيلتها في الشّعر القديم في شكلها ومضمونها.
ما الأسباب الباعثة على هذا الاختلاف؟.
 - ما الجديد الّذي طرأ على شكلها ومضمونها؟.

*****************

اختبار في مادة: الاختصاص (اللغةالأمازيغية)

Tamurt n Leqbayel d tedyanin n 1945


Tadyant-nni yebdan deg tmanya deg maggu 1945, terna-d aɣilif deffir yiseggasen-nni n lḥif. Nɣil tefra lgirra tameqqrant ɣef dunnit, ma d nekkni ass-a ad tifsus cwiṭ teɛkemt n listiɛmar fell-aɣ. Asmi tefra, ffɣen-d Yizzayriyen akken ad ten-id-isaḥ umur n lferḥ n tifrat-nni ; taggara, yegzem-iten rrṣaṣ, d aqcic, d argaz neɣ d tameṭṭut. Amur-nni n lferḥ, yuɣal d aɣilif deg yenjer wasif n yidammen. Abbuh a lmumnin ! d lbaṭel !
Lameṛ-nni i aɣ-d-yettunefken sɣur Ḥalit, ulac deg-s ccek. Akken nella d imeɣnasen, ur ilaq ad d-yeffeɣ yiwen deg wass-nni n tmanya deg maggu 1945. Tifrat n lgirra n ddunit i d-yeglan s truẓi n Lalman, d tifrat n Fransa kan, mačči nneɣ. Ass-n, amzun ur aɣ-d-tewwiḍ ara taluft.
Akken iɛedda wass-nni n yir tawenza, yebda yettaweḍ-d lexbar n wayen yeḍran d wayen iḍerrun deg temdinin n ccerq, yecban Xerraṭa, Sṭif, Galma akked Qsenṭina. Yal yiwen d ayen ara d-yeḥku. Kra n win d-yufan abrid, yessenser-d iman-is syinna. Uɣalen yimdanen d anejli, yal wa anda ara yeṣṣer ixef-is. Deg temdint n Micli, lhemm-nni ur d-yewwiḍ ara, maca yebda ikeccem uferfud deg lɛamma. Llant tikwal, yif-it win yellan deg tlemmast n herwel, yeẓra s wallen-is ayen yellan, wala aɣbel n win isellen kan s wayen iḍerrun. Nella nekkni deg yiwen n uɣbel d ameqqran. Ma tenger deg yiwet n tama n tmurt anda ɣellin watmaten-nneɣ am yizan, amek ara yethenni yiwen !?
Nemlal akken nella deg Micli, nennejmaɛ qbel ad aɣ-d-yas lexbar ajdid sɣur Ḥalit. Awal-nneɣ, yezzi ɣef wayen ilaqen ad t-nexdem. Ala tiɣimit ur nettɣimi ara akka nebla ma nembawel. Tadyant simmal tettimɣur. Deg wussan-nni kan, yusa-iyi-d lameṛ i temlilit deg Tizi-Uzzu, deg wass n seṭṭac deg maggu 1945.
D anejmaɛ ur tettuɣ ara. Ass-n, akken nella dinna tessemlal-aɣ yiwet n tegmat txulef. Weḥd-s tegmat n wass-nni. Nuki-as i waḍu-nni n lmut itezzi fell-aneɣ. Yal yiwen yuki-as i tkurt-nni n ttar tettali-d seg tfekka-s. Ala ! Lbaṭel-agi, ur t-nqebbel ara ! Idammen n watmaten-nneɣ, ur ttruḥun ara deg lbaṭel. Ur nezzi deg wawal, ur d-nelhi deg wayen niḍen. Awal yella-d kan ɣef melmi ara tebdu tyita n ubarud. Nekk ɣur-i imir-n, ama yusa-d lameṛ seg Lezzayer neɣ ur d-yusi, ilaq-aɣ ad newwet s wayen iwumi nezmer. Mi aɣ-d-yefra Ḥalit awal, dɣa nekker. Tanekra s ubarud, tefra i wass n tlata uɛecrin deg maggu ɣef rrebɛa n ssbeḥ. Nuki-as yekkes fell-aneɣ uɣemɣum-nni n ddel. Llant tikwal, ttif lmut tudert ddaw uzaglu. Abrid n nnif, yenjer-d.
At Ɛmer, Mesɛud, Iberdan n tissas 1934-1965, Lezzayer,
Editions Le pas sage, 2007, sb. 50-51.

I- Tigzi n uḍris :
1- Sesmel aḍris-a almend n tewsit, anaw d twuri.
2- « Tanekra s ubarud, tefra i wass n tlata uɛecrin deg maggu [1945] ɣef rrebɛa n ssbeḥ ». Maca deg tilawt, Tagrawla n tmurt-nneɣ tebda deg umenzu n wunbir 1954. Segzi-d.
3- Asmi ḍrant tedyanin n 1945, imeɣnasen iqbayliyen n umussu aɣelnaw, ufan-d iman-nsen deg yiwen n uɣbel d ameqqran : « Nella nekkni deg yiwen n uɣbel d ameqqran ». Segzi-d.
4- Suffeɣ-d seg uḍris yiwet n tugna (tunuɣt) n uɣanib tsegziḍ-tt-id.
5- Efk-d tagmuẓart n wawal « tagmat ».
II- Iferdisen n tutlayt :
1- « Abrid n nnif, yenjer-d ».
- Deg tefyirt-agi, asezwer d aḥerfi. Sfukel.
- Ales-as tira s usemres n usezwer uzmir. Sfukel.
2- « Amur-nni n lferḥ, yuɣal d aɣilif ».
- Efk-d talɣa d twuri n yal awal deg tefyirt-agi.
III- Tagnit n usidef :
Mi ara nuɣal s idlisen n umezruy amiran n tmurt n Lezzayer, ad naf imazrayen mtawan ɣef yiwet n takti : « Asmi d-tekcem Fransa ur d-tufi ara Izzayriyen sɛan tafrit taɣelnawt i ten-yesdukklen. Yal Azzayri yettwali tamurt-is anda ḥebsent tlisa n teqbilt-is neɣ lɛerc-is ». Maca, lbaṭel i d-tesseɣli temharsa ɣef Yizzayriyen, yessaweḍ, mebla lebɣi n Fransa, ad d-yeslal tagmat gar-asen. Deg 1945, tiyita i ḥuzan timdinin n usammer, ḥulfan-as yimezdaɣ n tmurt n Leqbayel : « Ma tenger deg yiwet n tama n tmurt anda ɣellin watmaten-nneɣ am yizan, amek ara yethenni yiwen !? », i yura Mesɛud At Ɛmer deg udlis-is.
Bnu tikta-k ɣef tinawt-agi taruḍ-d aḍris deg ara d-tiniḍ :
- ma yella d tidet tafrit taɣelnawt d analkam n temharsa ;
- amek i tessaweḍ tefrit-agi taɣelnawt tamaynut ad d-tenjer abrid n nnif i d-yeglan s tlelli n tmurt.

**************************

اختبار في مادة: الاختصاص (الرياضيات)

موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة الرياضيات للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا

**************************

اختبار في مادة: الاختصاص (العلوم الطبيعية)

موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة العلوم الطبيعية للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا

**************************

اختبار في مادة: الاختصاص (العلوم الفيزيائية والتكنولوجيا)

موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة العلوم الفيزيائية والتكنولوجيا للتعليم   المتوسط 2016 من هنــــــــــا
**************************

اختبار في مادة: الاختصاص (التاريخ والجغرافيا)

موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة التاريخ والجغرافيا للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا

**************************

اختبار في مادة: الاختصاص (الرسم)

موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة الرسم للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا


**************************

اختبار في مادة: الاختصاص (التربية الموسيقية)



موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة التربية الموسيقية للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا



**************************
اختبار في مادة: الاختصاص (التربية البدنية والرياضية)

موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة التربية البدنية والرياضية للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا

رغم أهمية التربية البدنية والرياضية في مرحلة التعليم الابتدائي، إلا أ نها تكاد أن تكون منعدمةالممارسة. على إثر هذا ترتبت صعوبات لدى أساتذة التعليم المتوسط، المتمثلة في الخلل الواقع بين ملمح الخروج من مرحلة التعليم الابتدائي وملمح الدخول إلى مرحلة التعليم المتوسط لاستهداف الكفاءةالختامية للسنة الأولى متوسط. هذا ما يلزم الفريق البيداغوجي للمادة وضع إستراتيجية لتكييف واستدراكهذه الإشكالية.
المطلوب:
أنجز مشروعا بيداغوجيا ملائما لمستوى السنة أولى متوسط لمعالجة هذه الوضعية
 تبين فيه كيفية تخطيطه، تنفيذه وتقويمه

**************************

اختبار في مادة: الاختصاص (اللغة الفرنسية)


موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة اللغة الفرنسية للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا

Texte :
Tout enseignant est confronté régulièrement aux cas d’élèves qui « ne sont pas en phase », « ne déclenchent pas », « ne voient pas où l’on veut en venir » … Ces constats souvent formulés renvoient – lorsqu’on ne veut pas retenir les seules explications déterministes liées aux facteurs socioculturels et psychoaffectifs – à une origine qui se situe dans une passivité ou une confusion mentale de l’élève vis-à-vis de l’activité scolaire.
Lorsqu’on considère en eux-mêmes les obstacles relatifs à la mise en situation d’apprentissage effective, lorsqu’on compare les procédures particulières de ces enfants et les exigences déterminées par les situations d’apprentissage, l’observation fait apparaître – en particulier – l’absence ou l’insuffisance ou l’inefficacité d’une activité mentale autonome et cohérente avec les contraintes et la nature des tâches demandées.
On en connaît les effets diversifiés : un manque d’implication qui va du retrait jusqu’au rejet, des mécanismes de réflexion bloqués et inadéquats …
On en connaît aussi les réponses pédagogiques les plus fréquentes : face à ces difficultés, les enseignants recourent le plus souvent à des remédiations en termes de renforcement didactique, de variation pédagogique ou d’entraînement méthodologiques. Or, il faut bien reconnaître parfois – et principalement pour les mêmes élèves – la piètre efficacité d’un soutien qui souvent renforce la pression du contenu, les limites d’une pédagogie active plus concrète et la trop grande généralité d’un entraînement méthodologique voulant adapter l’enfant aux tâches scolaires …
Dans le cadre d’une démarche de différenciation des apprentissages, ne pourrait-on pas concevoir un temps d’apprentissage cognitif spécifique, situé en parallèle mais au service des activités didactiques ? Ce temps autonome ne pourrait-il pas jouer un rôle de déclencheur, d’activation et de structuration ?
Ne contribuerait-on pas ainsi à rejeter « l’attitude passive acceptante » à l’égard d’enfants dont les difficultés témoignent qu’une intention d’éducation cognitive est souhaitable pour eux ?
Il y avait donc lieu de centrer la réflexion et la pratique sur des opérations générales et des outils de pensée, activés et développés certes (implicitement) par l’apprenant au cours des processus d’acquisition des savoirs. L’hypothèse était faite qu’une intervention pédagogique sur ces processus de pensée – pour les « sortir » de leur caractère implicite – améliorerait, par là-même, le fonctionnement intellectuel des élèves et leur fournirait les clés d’une meilleure appropriation des savoirs scolaires.
Jean-Loup HERAUD et Marc PROUCHET, in Penser pour Apprendre, éd. Hatier 1999
Questions
1- Résumez le texte au quart de sa longueur.
2- Quelles sont les conduites traduisant les « résistances aux apprentissages » :
- Envers l’adulte (enseignant-parents) ?
- Envers les autres enfants ?
- Face à son travail ?
3- Comment lutter contre ces « résistances aux apprentissages » ?

***************************
اختبار في مادة: الاختصاص (اللغة الانجليزية)


موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش مادة اللغة الانجليزية للتعليم المتوسط 2016 من هنــــــــــا

Development for Survival and Progress
A teacher can and should advance in professional expertise and knowledge throughout his or her career, and such advances do not depend on formal courses or external input. You have within your own teaching routine the main tools for personal progress: your own experience and your reflections on it, interaction with other teachers in your institution. Teacher development takes place when teachers, working as individuals or in a group, consciously take advantage of such resources to forward their own professional learning.
Ongoing teacher development is important not only for your own sense of progress and professional advancement; in some situations it may even make a crucial difference between survival and dropping out.
The first year of teaching, for example, can be very stressful. This is true particularly, though not only, of those teaching large heterogeneous classes of children or adolescents in schools. Difficult first years cause some new teachers to leave the profession; and even many of those who remain find their original confidence and optimism significantly, if temporarily, undermined.
There is also a problem of professional survival in later years of one’s career, caused by the phenomenon known as “burn-out”. This is not so much a feeling of failure as one of disillusionment, boredom, loss of momentum. Burn-out usually comes on gradually, although it may be accelerated by personal crises such as family or financial problems. Sometimes burn-out may be ended only by retirement or a change of profession, but it may also be prevented or cured by deliberate action on the part of the teacher.
Constant teacher development and progress can forestall or solve problems caused by both first-year stress and later burn-out. More positively, it is a necessary contributor to your success and satisfaction in professional work today, and to your career in the future as teacher and/or in other allied professions: materials writer, trainer, author, researcher. By Penny Ur
Questions
1. Answer the following questions :
a. What do “can” and “should” imply in the writer’s statement given at the beginning
of the text? (1 pt)
b. What implications do “reflections” and “interaction” (§1) have on teachers’
development? (1,5 pts)
c. What does the writer mean by “survival” and “dropping out”? (1,5 pts)
d. How can teacher development help reduce stress level? (1,5 pts)
e. Based on your experience how would you advise a novice teacher to be more efficient?
(1,5 pts)
2. Explain the following: (2 pts)
a. expertise (§1) b. heterogeneous (§3) c. burn-out (§3) d. forestall (§5)
3. Transcribe phonetically the following words: (1 pt)
a. expertise b. knowledge c. caused d. deliberate
4. Insert the missing words in the appropriate place in the paragraph below: (1 pt)
The first job for a new is a time of powerful learning. Ideally, it presents the to try out ideas that have been generated based on the reading, discussion and they have had in their course work and on field placements. They can then use the gained from their own and their new colleagues experience to inform their future efforts.
5. Answer the following questions: (3 pts)
a. What does “SARS” stand for? What importance has it in planning learning?
b. What learning competencies are targeted in the Middle School Curriculum of English?
Explain each of them briefly.
c. State four (04) criteria of a good test.
6. Written expression (6 pts)
How can the practice of reflective teaching promote professional development in each of the constituents of teacher education – knowledge, skills, attitude and awareness?

***************************
اختبار في مادة: الاختصاص (ادارة المتوسطات)


موضوع المسابقة المهنية للاتحاق برتبة مفتش تخصص ادارة المتوسطات 2016 من هنــــــــــا

بعد ترقيتك إلى رتبة مفتش التعليم المتوسط (إدارة المتوسطات) كان من ضمن المتوسطاتالمسندة إليك للإشراف عليها متوسطة بالرغم من توفر كل ظروف التمدرس اللائقة بها، وكذا جدية المدير ونشاطه إلا أن نتائج التلاميذ في امتحان شهادة التعليم المتوسط بقيت دون المستوى المطلوب لسنوات متتالية. فرافقت هذا المدير لإعداد خطة بيداغوجية لتحسين النتائج في امتحان شهادة التعليم المتوسط.
و ضح هذه الخطة البيداغوجية مبينا ما يلي:
1- مفهوم التسيير البيداغوجي.
2- المراحل التي تسبق تحديد محاور التدخل.
3- العوامل المساعدة على تحسين العمل البيداغوجي.
4- آليات التسيير البيداغوجي.
5- محطات التقويم المرحلي للخطة.

6- مؤشرات مرا قبة تحقيق الهدف.
***********
*******
****
*


اضغط هنا للتعليق
 
]